EnglishSwedish

Köpevillkor

1. Om Lord Stafford

  • Postadressen är Norbyvägen 67C, 75239 Uppsala.
  • Org.nr. 559107-3027. Företagsnamn Commercify Scandinavia AB
  • Kundservice nås via info@lordstafford.se

2. Beställning

  • Efter att du slutfört till beställning kommer du att få en orderbekräftelse till din mailadress. Där finner du uppgifter om beställda produkter, priser, fakturerings- och leveransadress.
  • Kontrollera att alla uppgifter stämmer och meddela oss om något är felaktikt till mailadress order@lordstafford.se

3. Betalningsvillkor

  • Hos oss kan du välja att betala med Swish, faktura, kortbetalning & PayPal.

4. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK inklusive 25 % moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändringar från leverantören, feltryck etc och förbehåller oss rätten att justera priset.

5. Leverans

  • Våra leveranstider är normalt 1-5 vardagar.
  • Om leveransen blivit försenad utan att vi meddelat dig om detta kontakta oss snarast via mail order@lordstafford.se. På så sätt kan vi så snabbt som möjligt undersöka vad som orsakar förseningen.

6. Ångerrätt och Öppet köp

  • Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan och utan särskilld anledning. Läs mer om den lagstiftade ångerrätten här.
  • Meddela oss på e-mail till order@lordstafford.se om du vill returnera en vara innan du skickar den. I mailet anger du ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du vill returnera. Vi uppskattar om du även vill beskriva anledningen till att du vill ångra köpet. Detta för att vi är måna om att hela tiden utveckla oss och våra produkter.
  • Vid nyttjande av ångerrätt betalar du (kunden) returfrakten. Så snart vi kan efter mottagande av returen genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt. Produkterna bör skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt skadats av dig som kund förbehåller vi oss rätten att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig. Notera dock att du har full rätt att öppna och kontrollera produkter utan att riskera någon värdeminskning.

7. Ångerrätt gäller inte för:

  • produkter som av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt som har skräddarsytts åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som fullgjorts där du uttryckligen samtyckt till att tjänsten påbörjats utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exmpelvis livsmedel.

8. Reklamationer

  • Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss via order@lordstafford.se. I mailet anger du ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om du ska skicka tillbaka en defekt vara måste du kontakta oss innan du skickar tillbaka varan. Detta ska du göra omedelbart efter att felet upptäckts. Vi står endast för fraktkostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner om att skicka tillbaka varan.
  • Du skickar enklast varan i den förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Vanligt slitage ersätts ej.
  • Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt återbetalar vi dig för den defekta produkten.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklammation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällandr konsumentsskyddslagstiftning. Vi följer riktlinjerna vid Allmänna Reklamationsnämnden.

9. Återbetalningar

  • Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Fakturor krediteras och skickas ut på nytt, kortbetalningar och direktbetalning via bank återbetalas via Klarna.

10. Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inte ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi tar inte ansvar för förseningar eller fel till följd av Force Majeure, t.ex. arbetskonflikt, krig, eldsvåda, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vi tar inget ansvar för eventuella förändringarpå produkten eller dess egenskaper som ändrats av leverantören eller andra faktorer utanför vår kontroll.

11. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på webplatsen, våra sociala media och tryckt materiel.
  • Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter.
  • Vi ger ingen garanti att bilderna återger produkternas exakta utseende då olika skärmar och fotokvalitet ger en viss färgskillnad. Vi försöker dock alltid visa upp våra produkter så korrekt som möjligt.

12. Ändringar till dessa villkor

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra i villkoren. Ändringarna kommer att publiceras på vår webbplats. De allmänna villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

13. Tvist och lagval

  • I fall då en tvist inte kan lösas i samförstånd med kunden och vår kundservice kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. För boende i annat EU-land än Sverige kan du vända dig till EU-kommissionens plattform för förmedling av tvister och lämna ett klagomål online.
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkning och tillämpning av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.